Nissan predstavil nový model lacnej značky Venucia pre čínsky trh

09.09.2012 Celý región

Peking 9. septembra (TASR) - Japonská automobilka Nissan predstavila cez víkend v Číne druhý model značky Venucia. Urobila tak krátko po tom, ako v auguste v dôsledku protijaponských protestov za sporné ostrovy vo Východočínskom mori na určitý čas zaznamenala pokles predaja svojich áut v tejto krajine. Venucia je značka lacnejších áut určených pre čínsky trh, ktoré Nissan vyrába v spolupráci s miestnou automobilkou Dongfeng Motor.

Japonská spoločnosť oznámila, že hatchback R50 sa bude predávať po 67.800 jüanov (8411 eur). Prvý model v rámci značky určenej najmä pre ľudí mimo bohatých čínskych miest nesie označenie D50 a debutoval v apríli.

Krok Nissanu je súčasťou vlny nových modelov pre rastúci trh s lacnejšími autami pre oblasti mimo veľkých miest. Po prudkom raste počtu áut v minulých rokoch a tým aj hustoty dopravy a smogu, sa totiž napríklad vedenie hlavného mesta rozhodlo výrazne obmedziť nákup automobilov a pridávať sa začali aj ďalšie mestá.

Firmy z Japonska, USA a Európy následne začali viac spolupracovať s miestnymi spoločnosťami na výrobe áut pre oblasti mimo veľkých miest, kde však kúpna sila nie je taká vysoká. Americký General Motors takto v spolupráci s miestnym partnerom vyrába značku Baojun a nemecký Daimler-Benz vyvíja spolu s automobilkou BYD nové elektrické vozidlo.

Informovala o tom agentúra AP.

(1 EUR = 8,0604 CNY)
 

Vyberte región